Monday, January 2, 2012

erm.....agak lama...eh...bukan agak lama,tpi mmg lama dah xbuka bloa aku nie...
nth la..tak sempat...im  quite buzy this sem....tpi alhamdulillah semua berjalan lancar..\
nie dah masuk tahun baru...mudah-mudahan segala urusan dan pejalan hidup akan lagi dipermudahkan oleh Allah..amin...

Sunday, January 30, 2011

lma xbuka blog...mcm2 hal yg nak kena buat..xsmpat lgsung nak buka...erm..pa2 pun yg pntg kita kena tunaikan tggungjwab kita sbg hamba-nya..jgn pernah meningglkan apa yg disruh n yg paling pntg hindari kemurkaan nya...

Saturday, January 8, 2011

Ingati Diri

hidup kita makin hari makin singkat...namun adakah kita sedar akan singkat nye masa kita..makin lama kita makin seronok dengan dunia sedangkan tanpa kita sedari kita berjalan untuk mengakhiri dunia...makin lama makin pantas kita berjalan menujunya..namun tiada siapa yg menyedarinya dan tiada sesiapa yang tolong menyedarkannya...kita asyik dengan dunia..hati kekadng jadi takut apabila memikirkan nya...tapi bagaimana untuk hati ini ttp teguh dengan nikamt iman dan islam yang Allah kurniakan sejak lahir lagi..mana janji2 kita pada Allah tatkala kita menerima amanah dari-Nya untuk menjadi hamba dan khalifah Allah yang taat padanya..ingtkah kita bahawa kita dilahirkan bukan untuk merasai keseronokan atau mengejar kekayaan dunia..tapi tujuan ciptaan adalah untuk menyembah Allah yang satu...namun apa yg kita lakukan sekarang ini?adakah kita menjadi hambanya yang btl2 taat dan patuh pada ajarannya...Ya,adakala kita lalai dan lupa ttg amanah yg diberikan kepada kita....kita terlalu asyik dengan indah-Nya dunia..
aku adakalanya lemah dan adakalanya tidak mampu untuk melawan godaan syaitan..aku terlalu lemah..imanku ku rasakan makin lama makin kurang dan makin lama hatiku ini dipenuhi dengan titik2 hitam yg akan terus memenuhi runag yg ada dlm hatiku ini...Ya Allah,ku mohon Engkau ampunkan aku,lindungi aku dari segala macam godaan syaitan yg direjam..tetapkan imanku ini dan berikanlah kekuatan dan kesungguhan untuk aku terus patuh dan taat pada-Mu Allah..adakalanya aku resah seandainya aku xlayak untuk masuk ke syurga-mU,aku takut seandainya hidup ku ini bukan untukmu...aku makin takut seandainya tempat ku adalah di neraka Mu..makin takut seandainya nyawaku dicabut pada ketika aku melakukan dosa...
Ya Allah..aku mohon perlindungan dari Mu..agar aku mampu untuk terus taat dan patuh dgn segala perintah-Mu...
aku mohon berikan lah petunjuk kepadaku untuk aku sedar ttg hakikat hidup yg sebenar..
video
ku rasakan umpama aku tidak mempunyai iman...aku takot aku akan kehilangan nikmat itu.Ya Allah,aku mohon padamu jgn pernah engkau tarik kembali nikmat yg engkau berikan kepada ku terutamanya nikmat iman dan islam...aku takut dengan segala pambalasanMu Ya Allah.....mudah-mudahan aku akan sentiasa kuat dan akan sentiasa bertambah iman dalam diriku ini..amin......renung2 kn lah..

Monday, January 3, 2011

rindu....

erm....skgnie dah mula kuliah...baru 1st week..cm nak balik umah lar plak...rindu kat mak...waaa....waaa..nak balik!!!...ha.ha..cm bdk kecik btl lar...erm..dah masuk sem 2..so dah xboleh nak men2 g..kna pulun btl2 ar....mst kali nie dpt dekan dan pasti nya untuk seterusnya....takowt jugak..ye lar makin lama belajar makin susah bkn makin senang...so kna pulun lbih ckit ar....pastinya kejayaan yang aku capai ini adalah untuk mak n ayahku yg tercinta....buat kawan2 ku kita harus teruskan perjuangan ini..jgn pernah mengalah....ingat perjuangan harus diteruskan....biar sekuat mana pun cubaan hidup dtg, jgn pernah seseklai mengalah..kerna bila kita mengalah kita kan menyesal dan kita x mampu untuk ulangi waktu, untuk memperbetulkan nya kembali....go...go..chaiyok!!!!!!!!!!!!
kita sume boleh nyer....
trust ur self..u cn do it....everything in this world cn be solve so..never give up..... :-)
smile n happy always all day so it cn be more easy......dan pastinya tiada penyesalan dlm setiap waktu yg kita lalui..kerana saat2 yang berlalu adalah saat2 yang terindah yg adakalanya kita lupa untuk mengingatinya....

Wednesday, December 22, 2010

balik u smbung kuliah...

esok dh nak balik u...kna p campaign seminggu kat pangkor..nth best atw x...harap2 best lar...
ha..ha..dah nak msuk sem baru...byk bnda baru nak belajar..byk ngt pebgalam yg aku dpat bila msuk u nie..
harap2 aku sntiasa lbh tbh untuk hari kedepan...dan akn lbh berusha untuk jdi yg terbaik...
mdh-mdhn aku akan sentiasa dlm lindungn-Nya..amin...

kat u nie cm2 aku knl owg..cm2 rgam nyer...ada yg cm 2 ada yg cm nie...sweet ngt..tpi u xla best cm sek n matrik..wak2 2 still g bdk2...ha..ha..sweet ngt..rindu gler..
nth lar...sbnrnya xtaw nak mula dri mana....hdup nie pnuh ngt dgn dugaan...
kenapa erk...hdup kita msta ada cinta...??
tak boleh ke kalau xda cinta..?? kenapa cinta itu hdir untuk menguji hdup kita....
hidup ku adakalanya resah kerna cinta...knpa cinta itu mst hadir....
kurasakan cinta itu menyesakkan hidup dan adakala wat aku xmampu lg untuk bernafas...
kenapa ianya hadir dlm hidup aku...dan buat aku sentiasa resah dan rasa bersalah...